2

Механізми впровадження електронного урядування: регіональний аспект на прикладі міста Київ

Аватар пользователя admin

начальник управления электронного правительства и  защиты информации аппарата исполнительного органа Киевского городского совета

Автор: 

начальник управління електронного урядування 
та захисту інформації апарату виконавчого органу
Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)
Вадим Коновал

 

 

Створення системи електронного урядування здійснюється на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях.

Насамперед слід зазначити, що впровадження технології електронного урядування в Києві відбувається синхронно з проведенням в місті адміністративної реформи, яка є складовою Стратегії розвитку міста Києва до 2025 року (далі - Стратегія).

Конкретизація та деталізація заходів ції Стратегії щодо електронного урядування знайшла своє відображення в Міській цільовій програмі розвитку електронного урядування в місті Києві на період 2012 – 2014 років. Одним із ключових завдань цієї програми є створення інформаційно-телекомунікаційної системи «Єдиний інформаційний простір територіальної громади міста Києва».

У Київській міській раді, її виконавчому органі (Київській міській державній адміністрації), районних в місті Києві державних адміністраціях, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Києва, впроваджено систему захищеного електронного документообігу – інформаційно-телекомунікаційну систему «Єдиний інформаційний простір територіальної громади міста Києва» (далі  –  ЄІПК).

Метою створення ЄІПК є розбудова сучасної європейської системи державного управління (ланка - регіональний рівень) у сферах фінансів, економіки, будівництва, освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, транспорту та зв’язку, інформації із використанням інформаційно-комп’ютерних технологій для задоволення потреб органів державної влади та місцевого самоврядування, бізнесу та мешканців міста Києва.

При створенні системи електронного документообігу були закладені такі принципи: стійкість, безперервність, оперативність, захищеність.

Основну частину робіт із впровадження ЄІПК виконано в 2012-2013 роках, але був і підготовчий період. Так, на першочерговому етапі, який виконувався у 2011 році, проведений повний аудит наявної інформаційної інфраструктури органу місцевого самоврядування, проведений аналіз бізнес-процесів систем діловодства. За результатами аналізу встановлено, що при традиційному (паперовому) бізнес-процесі діловодства в міськдержадміністрації для проходження інформації від керівника до безпосереднього виконавця необхідно п’ять робочих днів. Саме за результатами аудиту підготовлена Міська цільова програма з розвитку електронного урядування в місті Києві.

ЄІПК побудована на спеціалізованому програмному забезпеченні «АСКОД» вітчизняної компанії, яке має експертний висновок про відповідність нормативним документам у сфері технічного захисту інформації, виданого Адміністрацією Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України. У Київській міській державній адміністрації використовується «АСКОД-корпоративний», «АСКОД-веб», «АСКОД-мобільний».

Станом на 07.04.2014 до ІТС ЄІПК підключено 234 абоненти, 3947 користувачів у Київській міській раді, її виконавчому органі (Київській міській державній адміністрації), районних в місті Києві державних адміністраціях, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Києва. 82,2 % працівників співробітників  Київради, міськдержадміністрації, райдержадміністрацій працюють в ІТС ЄІПК. 100 % працівників, задіяних у бізнес-процесах діловодства, охоплені СЕДО.

До грудня 2015 року планується підключити ще близько однієї тисячі підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Києва (заклади освіти, медичні заклади, житлово-експлуатаційні організації).

Модулі системи «Єдиний інформаційний простір територіальної громади міста Києва»

 

В системі «Єдиний інформаційний простір територіальної громади міста Києва» є такі модулі:

  • службова кореспонденція,
  • звернення громадян,
  • доступ до публічної інформації,
  • запити ЗМІ,
  • адміністративні послуги,
  • нормативно-розпорядчі документи (рішення, розпорядження, накази).

 

Звернення громадян реєструються в окремому модулі «Звернення громадян» інформаційно-телекомунікаційної системи «Єдиний інформаційний простір територіальної громади міста Києва». Загалом у 2013 році заведено 55003 реєстраційні картки.

Вхідні, вихідні та внутрішні документи реєструються в окремих модулях «Вхідна», «Вихідна» та «Внутрішня» інформаційно-телекомунікаційної системи «Єдиний інформаційний простір територіальної громади міста Києва». Загалом у 2013 році заведено реєстраційні картки на 313 002 – вхідні документи, 271320 – на вихідні, 15415 – на внутрішні.

Інформаційна территоріальна система «Єдиний інформаційний простір територіальної громади міста Києва» має окремий модуль «Архів».

100 % працівників, задіяних у бізнес-процесах діловодства, охоплені cистемой електронного документообігу

Уся вхідна кореспонденція сканується службами діловодства та зберігається в ІТС ЄІПК, впроваджена наскрізна нумерація документів. У 2012-2013 роках закуплено 245 автоматизованих робочих місць діловодів, кожне з яких оснащено швидкісним сканером, принтером штрихкодів, сканером штрихкодів.

Усі працівники Київської міської ради, її виконавчого органу (Київської міської державної адміністрації), районних в місті Києві державних адміністрацій, які мають право підпису вихідних документів, забезпечені електронно-цифровими підписами (ЕЦП). Загальна кількість ЕЦП – 123. На усіх резолюціях, внутрішній та вихідній кореспонденції (в межах ІТС ЄІПК) ставляться лише електронно-цифрові підписи. Тобто, паперових документів немає.

Регламентуючі документи

 

Функціонування системи регламентують такі нормативно-розпорядчі документи:

  • Положення про інформаційно-телекомунікаційну систему «Єдиний інформаційний простір територіальної громади міста Києва», затверджене рішенням Київської міської ради від 25 грудня 2012 року № 689/8973;
  • Порядок роботи з документами в інформаційно-телекомунікаційній системі «Єдиний інформаційний простір територіальної громади міста Києва» у виконавчому органі Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації), районних в місті Києві державних адміністраціях, затверджений розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 28 грудня 2012 року № 2368;
  • Порядок розгляду звернень громадян у виконавчому органі Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) як один із модулів інформаційно-телекомунікаційної системи «Єдиний інформаційних простір територіальної громади міста Києва», затверджений розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 28 жовтня 2013 року № 1930;
  • методичні рекомендації щодо Порядку роботи з документами в інформаційно-телекомунікаційній системі «Єдиний інформаційний простір територіальної громади міста Києва» у виконавчому органі Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації), районних в місті Києві державних адміністраціях.

 

До методичних рекомендацій розроблені технологічні картки проходження інформації в системі. Зокрема, визначений порядок дій користувачів у випадку виникненя надзвичайних ситуацій.

 

Інтеграція з іншими системами Київської міської державної адміністрації

 

Інформаційна территоріальна система «Єдиний інформаційний простір територіальної громади міста Києва» інтегрована із такими системами Київської міської державної адміністрації:

  • єдиний веб-портал територіальної громади міста Києва (http://kievcity.gov.ua/);
  • єдиний електронний архів міста Києва;
  • автоматизоване робоче місце керівника;
  • система обліку публічної інформації (http://kievcity.gov.ua/public-info/);
  • портал громадського контролю за міською владою (http://map.1551.gov.ua/).

 

Результати функціонування системи

 

Працівники Київської міської ради, її виконавчого органу (Київської міської державної адміністрації), районних в місті Києві державних адміністрацій, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Києва, проходять навчання з питань застосування систем е-урядування на базі управління електронного урядування та захисту інформації апарату виконавчого органу Київської міської ради.

Саме завдяки створеній інформаційно-телекомунікаційній системі «Єдиний інформаційний простір територіальної громади міста Києва»,  Київська міська рада, її виконавчий орган (Київська міська державна адміністрація), районні в місті Києві державні адміністрації, підприємства, установи та організації, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Києва можуть повноцінно виконувати свої повноваження із 01.12.2013 року, невідчуваючи присутність мітингувальників у центрі столиці.

При інноваційному бізнес-процесі діловодства (електронному) менше одного робочого дня необхідно для провходження інформації від керівника до безпосереднього виконавця.

Переваги від впровадження єдиної системи електронного документообігу:

  • зменшення витрат на папір, заправку картриджів, відрядження на 66%;
  • зменшення витрат на супроводження міських систем документообігу на 3 200,0 тис. грн. щороку;
  • наявність електронного архіву документів, швидкий пошук документів, забезпечення цілісності інформаційних ресурсів;
  • можливість працювати із документами в віддаленому режимі;
  • забезпечення прийняття управлінських рішень у кризовий період із 01.12.2013 по т.ч.

 

Plain text

  • HTML-теги не обрабатываются и показываются как обычный текст
  • Адреса страниц и электронной почты автоматически преобразуются в ссылки.
  • Строки и параграфы переносятся автоматически.
CAPTCHA
Введите код защиты на картинке
CAPTCHA на основе изображений
Введите код с картинки

Комментарии

Аватар пользователя Гость

Опа,оказывается аскод еще жив

Аватар пользователя Гість

Тю, а шо йому станеться 8-)
Цвіте та й пахне